Top service
Hoge kwaliteit
Scherpe prijzen
30 dagen retourrecht
Gratis geleverd v.a. € 500,-

Meest gestelde vragen

Hoe weet ik wat de verzendkosten zijn voor mijn bestelling?
Wanneer u het product in de winkelwagen plaatst ziet u exact welke kosten er worden doorberekend voor het versturen van uw bestelling, bestellingen vanaf € 500,- worden in Nederland en België gratis geleverd. De verzendkosten worden berekend op basis van het gewicht, volume en kwetsbaarheid van het product.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
Voor grote en/of meerdere pakketten:
Uw bestelling wordt geleverd door onze transporteur. U krijgt enkele dagen voor de aflevering een bericht omtrent de afleverdatum en een tijdsindicatie van de aflevering.
Voor kleinere pakketten:
Uw bestelling wordt geleverd door onze pakketdienst. U krijgt een dag voor aflevering een track&trace nummer per mail zodat u het pakket kunt volgen en kunt zien hoe laat deze de volgende dag wordt afgeleverd. Mocht u niet thuis zijn dan graag een briefje op de deur plaatsen zodat de transporteur bij de buren kan leveren.

Kan ik ook achteraf betalen?
Ja, wanneer u uw bestelling bij ons magazijn komt afhalen kunt u het volledige bedrag ook pinnen of contant betalen. Kies hiervoor in de winkelwagen voor de betaalmethode ‘Achteraf per pin/contant (alleen bij afhalen)’. Zodra uw bestelling gereed staat ontvangt u van ons een bericht dat u de bestelling kan komen afhalen. Let wel op dat u voldoende betalingslimiet hebt op uw pinpas, bestellingen die niet (volledig) betaald zijn worden niet afgegeven.  

Waar zit jullie kantoor/magazijn?
VenturaDesign.nl is gevestigd aan de Rollecate 43, 7711GG in Nieuwleusen. Nieuwleusen ligt in Overijssel tussen Zwolle en Meppel aan de snelweg A-28. Zowel vanaf Amsterdam, Utrecht, Nijmegen en Groningen is Nieuwleusen ongeveer één uur rijden. Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 9 -17uur en op zaterdag van 9 – 13uur.

Kunnen wij de producten ook zelf ophalen in Nieuwleusen.
Ja, hier rekenen wij dan ook géén handlingskosten voor. Wel dient u vooraf contact op te nemen met de klantenservice om te controleren of uw bestelling gereed staat om afgehaald te worden.

Levert u ook in het buitenland?
Ja, wij leveren wereldwijd. Voor de transportkosten naar het buitenland kunt u ons mailen voor een prijsopgave. In Nederland en België hanteren wij vaste tarieven en leveren wij vanaf €500,- gratis.

Welk afleveradres kan ik opgeven?
Belangrijk is dat u een afleveradres opgeeft waar meestal iemand aanwezig is. Bijvoorbeeld; werk, thuis, vrienden, buren, opa en oma enz.

Leveren jullie ook onder rembours?
Nee, op dit moment ondersteund onze transporteur deze service (nog) niet.

Tot waar leveren jullie?
Wij leveren tot aan de eerste deur op de begane grond.

Wat is de levertijd?
Ruim 98% van de bestellingen worden binnen 3 weken afgeleverd. Dankzij onze eigen voorraad en volledig geautomatiseerde bestelproces worden orders razendsnel verwerkt en verstuurd. Incidenteel zijn producten niet op voorraad maar nog in productie of onderweg vanaf onze fabrikant. De levertijd kan dan uitlopen naar 4 – 8 weken. Wij doen ons uiterste best om bestellingen zo spoedig mogelijk af te leveren. Voor vragen over de exacte levertijd van een product kunt u contact opnemen met de klantenservice. Voor vragen over de status van uw bestelling graag altijd uw ordernummer vermelden.

Levert u de meubels gemonteerd?
De meubels worden geleverd zoals deze in de doos zitten verpakt. Massief hout en kunststof producten zijn altijd voor 95% gemonteerd, MDF producten dienen meestal nog gemonteerd te worden. Dit in verband met de schadegevoeligheid en efficiency tijdens het transport. Bij tafels moeten bijv. alleen de poten nog gemonteerd worden en bij stoelen meestal ook, dit doen we om tijdens transport zoveel mogelijk schades te voorkomen en (opslag)ruimte te beperken. Wij (en onze transporteur) monteren de meubels niet.

Wat te doen wanneer een product beschadigd is geleverd?
Helaas kan het voorkomen dat er een product beschadigd aankomt, mocht dit het geval zijn meldt dit dan binnen 2 dagen na levering aan ons. Graag ontvangen wij per mail enkele foto’s van de schade en de verpakking en daarnaast een duidelijke beschrijving van de klacht. Plaats het product terug in de originele verpakking zodat deze eventueel door ons transportbedrijf weer opgehaald kan worden. Wij streven ernaar de melding binnen drie werkdagen af te handelen. Wij nemen hierover hoe dan ook zo snel mogelijk contact met u op om de kwestie op te lossen.

Kan ik een geleverd product ook retourneren?
Ja, dat is mogelijk tot 30 dagen na ontvangst. Voorwaarde is wel dat het artikel ongemonteerd en onbeschadigd weer terug geplaatst wordt in de originele verpakking. U kunt het pakket zelf terug brengen of laten ophalen door onze transporteur. De transportkosten hiervoor zijn dan voor uzelf. Deze transportkosten variëren en zijn afhankelijk van het volume en gewicht van het pakket. Neem voor een exacte prijsopgave contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling ook annuleren?
Ja dat kan, echter wanneer het product eenmaal onderweg is naar u vanaf ons magazijn dient u deze wel in ontvangst te nemen. Op dat moment gaat de 30 dagen retourrecht in.

Hebben jullie een showroom?
Nee, wij verkopen en presenteren al onze producten alleen online. Wij doen dit middels professionele foto’s, duidelijke omschrijvingen en uitgebreide specificaties. Producten kunnen evt. binnen 30 dagen na aflevering worden geretourneerd, op deze manier kunt u het product in uw eigen huis goed bekijken en uitproberen. Zo onderscheiden wij ons van de fysieke winkels en kunnen wij de producten vele malen voordeliger aanbieden.

Heeft u grotere foto's van uw producten?
Ja, wanneer u op de foto klikt dan verschijnen er grotere foto's, mochten deze foto's niet duidelijk genoeg zijn dan kunt u altijd contact met ons opnemen voor grotere foto's.

Kan ik als Belgische ondernemer inkopen zonder BTW?
Ja, wanneer u in de winkelwagen aangeeft dat het om een zakelijke bestelling gaat kunt u hier uw bedrijfsnaam invoeren. Wanneer u vervolgens bij het factuuradres ‘België’ selecteert verschijnt er een extra kolom waar u een geldig BTW nummer kunt invoeren. De BTW wordt dan automatisch verrekend. BTW nummers worden automatisch gecontroleerd in combinatie met de bedrijfsnaam.

Kan ik een product bestellen met afwijkende afmetingen en/of kleuren?
Nee, wij kopen onze producten grootschalig in wat gebaseerd is op de meest gangbare afmetingen en modernste kleuren. Op die manier kunnen wij kosten beperken en de producten scherp aanbieden. Eenmalige afwijkingen zijn hierin niet mogelijk, alleen bij eventuele grotere aantallen kunnen producten uit ons assortiment worden besteld met afwijkende afmetingen en/of kleuren.

Zit er ook garantie op de producten?
Ja, standaard hebben al onze producten minimaal 1 jaar garantie. Uw factuur is het garantiebewijs, bewaar deze dus goed. Bij klachten kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Is er op dit moment een kortingscode beschikbaar?
Nee, omdat wij onze producten zo scherp aanbieden hebben wij op dit moment geen actuele kortingscodes. Alleen bij grotere bestellingen vanaf € 2000,- kunnen wij op aanvraag kortingscodes verstrekken. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Kan ik wel veilig online winkelen?
Ja, alle betalingen gaan via een beveiligde SSL-verbinding, op die manier zijn alle gegevens beschermd en kunnen ze niet worden gelezen door derden. Een SSL-verbinding is actief wanneer er https:// voor de website staat in de adresbalk. VenturaDesign.nl is daarnaast aangesloten bij het webshop keurmerk, hierdoor is uw privacy gewaarborgd en zijn de online transacties altijd 100% veilig.

Kan ik een cadeaubon ontvangen van jullie webwinkel?
Ja, deze kunt u per mail aanvragen via info@venturadesign.nl Cadeaubonnen zijn leverbaar in coupons van 25, 50, 100 en 200euro en kunnen zonder een einddatum worden ingewisseld.