Retouren & klachten

Retouren

VenturaDesign.nl is lid van het Webshop Keurmerk Certificaat. Dit betekent niet alleen dat u veilig kunt betalen en uw privacy gewaarborgd is, maar ook dat u altijd recht heeft op 14 dagen retourrecht. VenturaDesign.nl doet hier nog een schepje boven op en geeft u een totale retourrecht van 30 dagen na ontvangst van de bestelling. U hebt dan het recht om uw bestelling binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren of een melding te maken dat u (een deel van) de bestelling wil retourneren. Hierbij bent u niet verplicht de reden van de retourzending op te geven, wel is dit voor ons wenselijk om zo onze service en het assortiment wellicht nog verder te gaan optimaliseren.

De producten dienen in ongebruikte en onbeschadigde staat retour te worden gezonden in de originele verpakking zoals u deze ontvangen hebt. Dus behandel uw aankoop net zoals u dat in een fysieke winkel zou doen. Bekijk hem van alle kanten maar gebruik het (nog) niet. VenturaDesign moet namelijk in staat zijn om het product te kunnen wederverkopen. Wanneer u producten retour wenst te zenden komen de verzendkosten voor eigen rekening. Wanneer u een bestelling ongefrankeerd retour stuurt zijn wij genoodzaakt extra kosten in rekening te brengen. De retourzendingen zijn voor risico van de koper. U kunt de producten retour sturen naar: VenturaDesign.nl, t.a.v. afdeling retouren, Rollecate 3e, 7711 GG in Nieuwleusen.

Klik hier voor het downloaden van het retourformulier. Na ontvangst van het retourformulier ontvangt u direct een ontvangstbevestiging per mail. Zodra wij de producten in goede orde hebben ontvangen, in de originele verpakking, ontvangt u binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag terug. Vermeld daarom altijd uw volledige IBAN bankrekening nummer op het retour formulier. Zonder een retourformulier worden retourzendingen niet in behandeling genomen.

Klachten

Wij willen dat u tevreden en blij bent met uw nieuwe meubel en/of ;woonaccessoire en dat u ons zult aanbevelen bij derden. Om die reden hechten wij enorm veel waarde aan een hoge kwaliteit en service gerichtheid. Daarom doen wij er alles aan om uw klacht zo snel mogelijk en naar volle tevredenheid af te handelen. Wij zien uw klacht als een leerpunt waardoor wij onze dienstverlening en/of assortiment kunnen gaan verbeteren.

Wanneer u dus niet tevreden bent over de bestelmethode, verzending, kwaliteit of de manier waarop wij u te woord hebben gestaan dan zien we uw klacht graag tegemoet. U kunt uw klacht telefonisch doorgeven via onze klantenservice of door een e-mail te sturen naar: [email protected] of door een brief te sturen naar: VenturaDesign.nl, T.a.v. afdeling klantenservice, Rollecate 3e 7711 GG in Nieuwleusen. Bij eventuele schades en/of klachten dienen producten altijd in de originele verpakking retour te worden gezonden. Wanneer u tijdens het uitpakken een beschadiging ziet neem dan eerst contact op met VenturaDesign alvorens u verder gaat met de montage. Controleer het product en de onderdelen dus goed voordat u gaat monteren, eenmaal gemonteerde producten kunnen niet meer geclaimd worden op beschadigingen of fabricagefouten.

Wij brengen u zo snel mogeijk (binnen 2 werkdagen) per e-mail op de hoogte wanneer wij de klacht hebben ontvangen, u ontvangt uiterlijk 2 werkdagen later een antwoord. Gelieve dus altijd een e-mail adres en/of telefoon nummer te vermelden bij uw klacht.